W ramach zajęć Kół Informatycznych prowadzonych w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego uczniowie budowali i programowali roboty Lego Spike Primezakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Tworzyli model Diabelskiego młyna, zaprogramowali go i sterowali.
Październik
W ramach zajęć Kół Informatycznych prowadzonych w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego uczniowie budowali i programowali roboty Lego Spike Primezakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Tym razem konstruowali helikopter ratowniczy, wyposażony w ruchomy wirnik oraz wciągarkę z hakiem ratowniczym. Pomiędzy płozami modelu znalazła się dźwignia sterowania umożliwiająca łatwe podnoszenie i opuszczanie ładunku.
Listopad
Uczniowie poznają nowe technologie, odkrywając świat z okularami VR.
Grudzień
Poznaj Lego Spike Prime
Filmiki obrazujące działanie robota i opisujące czujniki i elementy składowe LegoSpikePrimewykonane przez uczestników projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego
Styczeń
Robotyka – sortownik
Głównym celem, który przyświecał pierwszym konstruktorów robotów, było wyręczenie ludzi w żmudnych i czasochłonnych zadaniach. Jednym z takich zadań jest sortowanie.
Sortownik potrafi podzielić kolorowe klocki na grupy. Klocki zsuwają się po długiej rynnie i trafiają do dozownika a następnie pod czujnik koloru. Robot może sprawdzić kolor klocka i wypuścić go do odpowiedniej komory. Działa w pełni automatycznie.
Luty
Robotyka
Na zajęciach programistyczno-robotycznych organizowanych w ramach CMI (Centrum Mistrzostwa Informatycznego) dużo się dzieje. Powspominajmy Ciąg dalszy nastąpi…
Marzec
Projektowanie i druk 3D pozwolą ci rozwinąć skrzydła – robotyczny motyl
Na zajęciach kół informatycznych, prowadzonych w ramach CMI, uczniowie zapoznali się z drukarką 3Dotrzymaną przez szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Uczniowie poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modeli 3D. Korzystając z zestawów LEGO Education SPIKE Prime, które również posiadamy dzięki programowi Laboratoria Przyszłości, zbudowali motyla, a następnie zaprojektowali w programie Tinkercad jego skrzydła i wydrukowali na drukarce 3D. Młodzież chętnie angażowała się w zajęcia by zdobyć nowe umiejętności poprzez udział w kreatywnej zabawie 😊
Kwiecień
Piesek SPIKE
Ten robotyczny szczeniaczek jest bardzo grzeczny i pojętny, ale wszystkich sztuczek uczy się wyłącznie przy pomocy kodu. Sprawdzaliśmy jak dobrze dbamy o zwierzaki i mogliśmy się przekonać czy umiemy mówić ich językiem.
Maj
Wyścigówka
Kto pierwszy dotrze do mety?
Czerwiec
Wózek widłowy
Masz coś ciężkiego do przeniesienia? Pomoże ci wózek widłowy.
2023/2024
Październik
Na świątecznych zajęciach w klasie 8c uczniowie zapoznali się z drukarką 3D i rzutnikiem 3D, które szkoła otrzymała w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Ciekawą i twórczą lekcję pod kierunkiem nauczyciela poprowadził Franciszek, uczeń klasy 8c i prawdziwy pasjonat nowoczesnych technologii. Uczniowie poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modeli 3D. W świątecznym nastroju projektowali w programie Tinkercad prezenty i bałwany
Styczeń
Treningowy robot bazowy
Na zajęciach informatyki uczniowie kl . 7f budowali treningowego robota bazowego do wykonywania precyzyjnych, kontrolowanych ruchów.
Marzec
Wyścig skoczków
Na zajęciach uczniowie pisali programy z użyciem czujnika kolorów aby robot poruszał się autonomicznie.
Czerwiec
Supersprzątacz
Uczniowie testowali skuteczność dwóch różnych modeli chwytaków i ustal, który z nich jest lepszy, na podstawie określonych kryteriów testowych.
2024/2025
Styczeń
Wyścig skoczków
Uczniowie zaprojektowali różne prototypy, aby znaleźć najbardziej efektywny sposób poruszania się robota bez użycia kół.